Tuesday, 19 May 2015

Tips Pikat Anak-Anak Untuk Makan

Anak anda seorang picky eater?

Pening kepala fikir bagaimana cara nak pikat anak anda supaya suka makan?

Mungkin bukan sebab anda masak tak sedap yang menyebabkan anak tak mahu makan.

Mungkin cara kita hidang makanan itu yang membuatkan anak tidak tertarik untuk makan?
 
Boleh jadi jugak kan...?
 
Berikut adalah cadangan untuk pikat anak anda supaya suka pada makanan. Usaha tangga kejayaan wahai para ibu yang bijak!
 
1) Guna bekas makanan yang berwarna-warni

 
 
Fuh, penuh dengan warna-warni...Daripada makanan hingga lah ke bekas makanan. Kalau kita buat macam ni agak-agak nak tak anak-anak kita makan ye? Belum cuba belum tahu kan.
 
 
2) Guna food cutter/bread or egg mould untuk bentuk makanan anak anda supaya kelihatan menarik
 

  
3) Boleh juga guna food picks yang comel-comel untuk tarik minat mereka untuk makan
 
 
 
 
4) Susun makanan dalam bekas muffin yang kecil supaya anak-anak tak sedar akan kuantiti dan jenis makanan
 

 
 
5) Buat kejutan untuk anak anda dengan nota makan tengahari yang cantik macam yang di bawah ni. Tentu mereka suka dan akan simpan buat koleksi.

 
 
Good Luck Mommies!

Mommies pun boleh berkongsi pendapat di ruangan komen jika ada idea yang menarik ye :)

Aishah Nin
Coordinator May'15 [3 points]
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158

1 comment:

nadiah hanum said...

Memang "sakit" klu anak kita jenis yg picky eater...saya pernah alaminya...tapi sekarang dah ok sket...alhamdulillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE