Monday, 5 August 2013

Sanggupkah Kita Lakukan Suntikan Ke Atas Sendi Kita Atau Orang Tersayang?!!!

Assalamualaikum semua! Alhamdulillah lagi 3 hari Ramadhan bakal berakhir... Sekejap je rasa kita berpuasa... Sedih jugak nak meninggalkan Ramadhan yang penuh barakah ini. Apa pun syukur kerana kita semua masih diberi kesempatan untuk berjumpa dengan Ramadhan.. Tahun depan belum tentu lagi kan....

Malam ni Aishah masih lagi berkongsi mengenai Advance Joint Health.. Iye lah harga tengah promosi sepanjang Ogos ni. Memang ramai yang kemaruk beli sekali 2 botol nak hadiahkan kat mak, ayah, mak mertua, ayah mertua, pakcik, makcik, atok, nenek dan diri sendiri ^_^

Kalau da sakit sendi atau lutut yang berpanjangan apa alternatif anda ye? Nak buat suntikan atau pembedahan? Dengar je ayat tu da rasa kecut perut kan? Tak ada alternatif lain ke? Jom baca selanjutnya...terima kasih kepada Mummy Dina Shoppe atas perkongsian ini.



Sakit sendi terutama lutut memang sangat 'common' bagi orang tua-tau bukan?Bagi yang mengalami je yang tahu macam mana rasa sakitnya. Tapi jangan tak tahu, ada juga golongan muda mengalami sakit lutut ni. Bagi yang tidak mengalaminya mesti tertanya-tanya ‘Apa punca sakit lutut tu dan kenapa boleh sakit?’ Tengok gambar kat atas tu pun kita dah boleh bayangkan dah serba sedikit tentang sakit lutut ni.

Apa punca sakit sendi? Sakit  sendi berlaku disebabkan oleh:-

1.       Rheumatoid arthritis (RA)
Keradangan berlaku apabila bendalir sinovia diserang oleh sel darah putih teraktif, menyebabkab bahan kimia tertentu dilepaskan ke dalam bendalir.Minyak-minyak ikan atau herba seperti Boswellia membantu penghidap RA .

2.       Osteoarthritis (OA)
Kemerosotan tulang rawan menyebabkan kesakitan apabila tulang-tulang gosok antara satu sama lain. Glukosamina membantu melambatkan kehilangan tulang rawan.

3.       Terseliuh
Kecederaan pada sekitar ligamen satu sendi.  Bila ligamen diunjurkan terlalu jauh atau koyak, sendi  menjadi sakit dan bengkak.

4.       Tendinitis
Keradangan, kegatalan & bengkak pada tendon. Tendon hilang keanjalan akibat kecederaan, penggunaan berlebihan atau penuaan.

Simptom-simptom sakit sendi? Antara simptom-simptomya ialah:-

>  Ketegangan
>  Lenguh
Bengkak
>  Kesakitan
Berkeriut atau bunyi klik bising

Siapakah yang berisiko untuk sakit sendi?
Semua orang. Kenapa x percaya ke?Menurut kajian 1 daripada 5 orang di Malaysia adalah berisiko untuk mengalami sakit sendi. So, langkah-langkah pencegahan adalah sangat penting kalau anda x nak jadi sebahagian dari statistik tersebut..J

Cara Merawat Sakit Sendi?
1.       Ubat  atau Suntikan Melegakan kesakitan dan  keradangan untuk sementara waktu sahaja.Ia boleh merosakkan organ-organ dalaman.
2.       Pembedahan – Kos yang tinggi dan pergerakan akan menjadi terhad.
3.       Vitamin Semulajadi Shaklee – AJHT - Merawat, memelihara sendi yang kuat, kos yang berpatutan, fleksibel dan anda akan bebas bergerak.


http://mummydinashoppe.blogspot.com/search/label/pembedahan%20lutut

Jadi apa tunggu lagi? Dapatkan sekarang dengan harga promosi berganda yang sungguh hebat! Jom hadiah kan Advance Joint Health untuk orang tersayang.. Sesuai utk semua lapisan...INDIVIDU YANG AKTIF, ORANG2 TUA & WANITA SUPERMOM...

Berminat? Boleh terus hubungi Aishah.. Konsultasi sepanjang hayat ^_^ Insyallah..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam sayang,
Aishah Nin
Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee : 852748
WhatssApp : 012-7564158
Sms : 013-7190406
Email : aishahz_88@yahoo.com.my


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE