Thursday, 11 April 2013

Bahaya Panadol @ Paracetamol!!

Assalamualaikum semua...apa khabar anda semua??Aishah harap anda semua sentiasa sihat dan gembira. Dah lama rasanye tak tulis blog ni...hihi... Hari ni Aishah nak berkongsi serba sedikit mengenai keburukan panadol @ paracetamol.

Mungkin ramai di antara kita sering demam, sakit kepala dll terus je telan panadol...betul kan??? Tahukah anda panadol mempunyai kesan sampingan yg buruk jika diteruskan. Jom kita baca apa yg buruk tentang pengambilan panadol ni...Info ni Aishah dapat di sini.

Kepada anda yg tidak tahu apa itu Paracetamol? Paracetamol adalah ubat tahan sakit yg paling popular di seluruh dunia. Paracetamol sering digunakan utk mengurangkan rasa sakit kepala, pening, demam serta dapat mengurangkan sakit gigi, migrain, sakit pinggang dan lain-lain lagi. Paracetamol yg paling dikenali di Malaysia adalah Panadol @ Actifast.


Tahukah anda??
Panadol adalah bertoksik untuk tubuh badan kita. Ia merosakkan organ hati. Panadol akan tinggal di dalam tubuh sekurang-kurangnya 5 tahun. Wanita yg terlalu banyak menelan panadol ketika haid berisiko menghidap buah pinggang! 

Isshhh!!! bila baca artikel ni Aishah takut sangat. Iye lah selama ni kalau demam je mesti kita telan panadol je kan?? Harganya pun murah kan?? Tapi kesannya??? So lepas ni jangan makan panadol ye kawan-kawan. Kita cari alternatif lain.

Dan yg best Shaklee ade menyediakn supplement utk mengurangkan demam,sakit kepala,enzema dan macam2 lagi...Nak tahu takkk??? Nutriferon adalah jawapannya. 

Semoga info kali ni bermanfaat utk kita semua..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam sayang,
Aishah Nin
Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee : 852748
Mobile : 013-7190406
Email : aishahz_88@yahoo.com.my



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE