Friday, 22 March 2013

Vitamin Kesuburan Semulajadi Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca setia Supplement Super Sihat. Sambil2 minum ESP ni sambil menulis blog. Hari ni Aishah ingin berkongsi serba sedikit mengenai Vitamin Kesuburan. Tergerak di sudut hati Aishah ingin membantu pasangan suami isteri yg da lame mendirikan rumah tangga tapi belum dikurniakan rezeki dgn "cahaya mata".

Walaupun Aishah belum berkahwin lagi tapi sebagai kaum hawa kebahagiaan rumahtangga itu akan lebih berseri jika dikurniakan dengan pelengkap hidup "zuriat". Suami pula ternanti-nanti "zuriat" yg bakal melengkapkan keindahan berumah tangga. Ni bukan cerita sedih taw! Sekadar perkongsian. Al-maklum lah sekeliling Aishah majoriti da berumah tangga.

Tapi sebagai manusia kita diberikan akal utk berfikir dan berusaha. Rezeki dari ALLAH swt sentiasa ada cuma lambat atau cepat. In shaa Allah, Aishah akan bantu anda semampu yg boleh.. selebihnya kita mohon padaNya.

Sebelum beri cadangan vitamin mana yg sesuai... biasanya Aishah akan tanya dulu samada customer tersebut dah pernah menjalani rawatan kesuburan di hospital atau tidak.. Ada masalah haid atau tidak.. Lepas tu baru Aishah akan suggest vitamin mengikut masalah dan keperluan customer. Tak semestinya anda perlu ambil ketiga-tiga vitamin ni..dan ada juga customer yg Aishah tak suggest pun ikut vitamin-vitamin kat bawah ni. Depends kepada masalah..

Di bawah ni ade disenaraikan antara vitamin utk kesuburan.

Tiga vitamin ni antara vitamin yang membantu untuk meningkat kesuburan pasangan suami isteri... Jom tengok apa fungsi setiap vitamin dalam mengatasi masalah kesuburan..




GLA (gamma linolenic acid) 

  • Membantu melegakan sindrom pra haid (PMS) seperti senggugut.
  • Membantu dalam melegakan kesakitan dan kekejangan ketika haid kerana GLA membentuk prostaglandin.
  • Membantu meningkatkan lendir servik yang berkualiti untuk kesuburan

GLA membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Cecair yg subur akan kelihatan jernih, licin dan anjal. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. 

Di sinilah fungsi GLA, untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini, yang membantu sperma untuk berenang ke uterus, terus ke tiub falopio untuk bersenyawa dengan sel ovum. Bukan itu saja, cecair ini juga membantu sperma untuk terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari. Jadi, kalau tak ‘kena’ hari subur pun masih ada peluang sebab sperma masih ada di situ sampai hari ke-5 ^__^



Tahukah anda, Vitamin E mampu meningkatkan kemampuan reproduktif?



Kajian pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yg mengambil 600iu – 800iu vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 


Vitamin E juga dikatakan mampu meningkatkan kelestarian tenaga seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih.

Kenapa vitamin E Shaklee? Kerana Vitamin E Complex Shaklee mengandungi 10mg selenium... Selenium semulajadi membantu tubuh kita untuk menyerap vitamin E dgn lebih baik.




Kepentingan ZINC dalam kesuburanPengambilan zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki dan meninggikan kandungan sperma. 



Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10x ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dlm organ seks lelaki. Defisiensi yg serius akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yg lambat, perkembangan yg kecil atau pincang pada testikel, kiraan sperma yg rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan keguguran rambut. 


Zinc juga penting untuk ovulasi wanita...
Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.
Boleh juga anda suami isteri sama-sama amalkan zikir Ya Waahid ini...





“Ya Waahid!” 
Bagi pasangan yang belum mempunyai cahayamata dan tersangat ingin untuk menimangnya, amalkanlah zikir ini sebanyak 190x setiap kali selesai menunaikan solat 5 waktu selama satu bulan dan selama itu juga hendaklah berpuasa sunat Isnin & Khamis, In shaa Allah…
Ya Allah! Ya Tuhan kami, dengan menggunakan sebahagian daripada nama-nama-Mu yang baik ini, kabulkanlah permintaan kami. Dikau telah menjanjikan akan mengkabulkan permintaan mereka yang berdoa dengan menggunakan nama-nama-Mu. Kabulkanlah permintaan kamya Allah, janganlah Dikau sia-siakan doa kamini.


Jom lihat testimoni2 yg telah berjaya. Alhamdulillah dengan izin dariNYA jua...





Testimoni seterusnya...





Alhamdulillah, segala rezeki dan pemberian dengan izin dariNYA jua. Kita sebagai hambaNYA haruslah sentiasa yakin dan tawakal dengan setiap dugaan dan kesulitan yg datang dariNYA. Pasti ada hikmah yg nikmat utk kita kecapi. InsyaALLAH ^____^


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sayang,
Aishah Nin
Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee : 852748
Mobile : 013-7190406
Email : aishahz_88@yahoo.com.my




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE