Friday, 15 March 2013

Ostematrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium

Salam Jumaat yg penuh barakah buat semua pembaca Supplement Super Sihat. Hari ni Aishah nak berkongsi serba sedikit tentang kalsium. Sebut je pasal kalsium mesti anda da terbayang susu. Kalau anda penggemar susu mungkin xjadi masalah TAPI ada segelintir daripada kita bau je susu terus nak muntah macam Aishah...hihi...Memang Aishah xbole nak minum susu rase loya semacam tekak nih..anda pun mungkin mengalami keadaan seperti itu kan??
Produk Shaklee juga mempunyai supplement Kalsium yg lebih dikenali sebagai Ostematrix. Yg ni bukan susu ye tapi tablet. Lebih mudah ditelan bagi anda yg xboleh minum susu macam Aishah...hihi
Mari kita lihat apakah kepentingan kalsium dalam kehidupan seharian kita.
Khasiat/kepentingan kalsium :
a) Untuk pembentukan gigi & tulang yang kuat


b) Kesuburan ( kajian para ilmuan mendapati di hujung sperma terdapat komponen kalsium yang berfungsi membelah & menembusi dinding telur, kemudian baru pembentukan janin)

c) Membantu fungsi otot & Jaringan Saraf

d) Kalsium memastikan Otot dapat meregang & mengecut (orang yang merasa kebas & kesemutan adalah kerana ototnya tidak meregang & berkontraksi. Ia berlaku apabila mesej dari otak tidak sampai ke otot & saraf(proses neurotransmitter).Ion kalsium membantu pelepasan neurotransmitter. Ketidaan kalsium menyebabkan arahan tidak sampai kepada penerima (otot & saraf).

e) Kalsium bertindak sebagai alarm kepada system imun – (kedatangan virus akan dimusnahkan oleh system imun. Sebelum system imun bertindak, ion kalsium yang akan bawa arahan supaya sel-sel imun bertindak memerangi virus & kuman.kekurangan kalsium menyebabkan system pertahanan tidak dapat berfungsi sepenuhnya.)

f) Melancarkan Sistem Jantung – (Otot jantung bergerak apabila menerima arahan daripada kalsium)
Lihat betapa PENTINYA kalsium utk tubuh badan kita...sebab tu Aishah wajib telan Ostematrix 4 biji sebelum tido ^_____^
Apa tanda-tanda sekiranya badan kita kekurangan kalsium??
Tanda-tanda kekurangan kalsium akan menyebabkan :

1. OTOT SARAF
- Kebas & kesemutan
- Kejang otot
- Wheezing (pernafasan berdehit)
- Susah menelan

2. SARAF
- Mudah marah, kemurungan
- Letih
- Sawan
- Lain –lain pergerakan tidak terkawal

3. JANTUNG
- Sesak nafas
- Tanda – tanda lemah jantung / cepat penat

4. JANTUNG
- Rambut kasar
- Kuku rapuh
- Kulit kering

Jom kite semak keperluan kalsium yg sesuai mengikut umur dan jantina. So, lepas ni xde la anda was2 cukup ke x keperluan kalsium anda.

a) Kurang setahun (210-270mg)
b) 1-3 tahun (500mg)
c) 4-8 tahun (800mg)
d) 9-18 tahun (1,300mg)
e) 19-70 (1,000mg), untuk wanita apabila sampai 51thn (1,200mg)
f) 71 tahun ke atas (1,200mg)

Pemilihan kalsium yg tepat

Macam mane kite sebagai pengguna yg bijak nak memilih kalsium yg betul?? Di bawah ni disenaraikan antara kriteria2 yg perlu ade dalam pemilihan kalsium anda.


a) Pilih produk yang ada vitamin D & magnesium
b) Elakkan produk yang diperbuat daripada tulang & dolomite untuk elakkan keracunan plumbum
c) Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar & toksin dalam proses menyerap mineral.


Pilihan kalsium Aishah hanya yg terbaik dan benar2 magic ialah OSTEMATRIX. Kenapa OSTEMATRIX????


 Kerana Ostematrix bukan hanya mengandungi kalsium tetapi juga mengandungi magnesium, boron, vitamin D, mangan /tembaga & zink. Nutrien ini perlu diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral yg lain.
a) Vitamin D -membantu meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus.
b) Magnesium - untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
c) Zinc, Boron, Mangan dan Cooper - Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, dan menyusun enzim yg diperlukan utk membaiki tulang.
Jadi, apakah pilihan kalsium anda. Jawapan dan pilihan berada di tgn anda. Jadilah pengguna yg BIJAK bukan DIPIJAK ^_____*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam sayang,
Aishah Nin
Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee : 852748
Mobile : 013-7190406




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE