Monday, 18 March 2013

Jom Amalkan ESP dan Vitamin C Untuk Penghasilan Kolagen..Katakan TIDAAAKKKK Pada Kedut Di Muka Dan Stretch Mark...

Tengahari tadi pegi anta supplement pada customer Aishah. Sambil2 tu kitorg bercerita lah pasal ibu mengandung. Tiba2 customer Aishah ni bukak cite pasal akak ipar dier yg ade stretch mark kat perot. Aishah terus teringat pasal ESP dan Vitamin C...hihi
Kedut?? Stretch mark?? Dua benda ni lah yg paling mengerikan kaum wanita... Ketahuilah, pengambilan vitamin C dan ESP secara konsisten mampu mengurangkan dan memudarkan kesan stretch mark selepas bersalin...
Apa fungsi vitamin C? Salah satunya membina kolagen kan? Jom baca tentang kolagen...


Vitamin C ni penting untuk pembentukan KOLAGEN. Kolagen adalah sejenis PROTEIN, iaitu kumpulan utama kulit yang menghubungkan dan menyokong tisu badan yang lain seperti kulit, otot, tendon, tulang, urat, organ dalaman serta terdapat dalam gigi. Secara semulajadi, ia memerangkap kelembapan dan kekelatan badan.

Kolagen bersama-sama keratin menjadikan kulit kuat dan anjal dan secara tak langsung membantu mengurangkan kedutan (stretch mark)… Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan... Aishah pun amalkan ESP ni setiap hari. tak nak skip2 minum ESP..hihi
Selain itu, salah satu fungsi kolagen adalah merawat luka pada kulit. Ia merangsang platlet darah agar cepat membeku dan membentuk selapisan bagi melindungi luka. Jadi, luka2 jahitan akan cepat sembuh…
Jommm amalkan Vitamin C dan ESP...
1) Vitamin  C  - untuk pembentukan kolagen, untuk kulit yang sihat dan awet muda…
    2) ESP - kerana ESP adalah PROTEIN... diet KEKURANGAN PROTEIN boleh menyebabkan KEKURANGAN KOLAGEN...
Untuk kulit yang anjal, gebuu, halusss... Jom mulakan dari sekarang...











~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sayang,
Aishah Nin
Shaklee Independent Distributor
ID Shaklee : 852748
Mobile : 013-7190406


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE