Friday, 6 January 2017

Hanya 9 Hari Untuk Kelihatan Cantik, Awet Muda dan Berseri

Faktor Penuaan Sel

Antara faktor penuaan sel ialah seperti berikut
  • Tekanan atau stress yang sering dialami oleh individu tersebut
  • Diet yang tidak seimbnag
  • Pencemaran Alam
  • Fungsi Mitochondria yang makin lemah iaitu kilang penjana tenaga dalam sel yang semakin menurun seiring dengan peningkatan umur
Kesan dari kerosakan atau penuaan sel yang cepat ini menyebabkan tiisu, organ malah sistem badan kita akan terjejas. Akhir sekali mendorong kita untuk kelihatan lebih tua dari USIA!

Cara Untuk Kekal Muda

Kebiasaanya, tubuh kita akan menghasilakn anti-oksidant sebagai pertahanan untuk DNA sel dari diserang dan dirosakkan oleh radikel-radikel bebas. Malangnya, sel tubuh yang rosak menyebabkan badan tidka mampu menghasilkan anti-oksida yang secukupnya. Untuk memastikan fungsi badan kita kembali kepada normal dan sel badan kembali sihat, tubuh memerlukan anti oksidan secukupnya untuk melawan penuaan sel.Sumber antioksidant ini ialah dari sumber pemakanan yang kaya dengan anti oksidan seperti buah berry (blueberi, strawberi, rasberi, cranberi dan kismis merah), sayuran (brokoli, sawi, lobak merah), protein dari daging putih (ayam, ikan dan makanan laut), kekacang dan bijiran.

Bertahun-tahun kajian dibuat oleh saintis Shaklee tentang masalah penuaan tersebut. Dan akhirnya formula untuk vivix telah berjaya. Benda yang paling best tentang VIVIX ialah kandungan Polifenol. Iaitu khasiat semulajadi  untuk anti oksida dan awet muda serta anti penuaan.




Satu lagi bahan ajaib yang ada dalam Vivix ialah Resveratrol. Pada zaman dulu Resveratol hanya dijumpai dalam minuma WAIN. Dan Alhamdulilllah penemuan terbaru telah menjumpai Resviratol ini dalam buah Elder Berry. Resveratrol ini mampu mengekalkan awet muda.

Sumber Polifenol dan Resveratrol ini ialah dari sumber anggur muscadine yang jarang ditemui dan terbaik kerana tumbuh secara smeulajadi dalam cuaca yang ekstrem. Kerana, menurut saintis smekain anggur itu terdedah kepada cuaca ekstrem semakin tinggi penghasilan Resevratolnya.



Nak cantik, awet muda, jelita tak perlulah berkompromi dengan diri sendiri. Seperti anda membeli beg berjenama GUCCI, PRADA an sebagainya. Begitulah anda membeli Vivix untuk kecantikan dan kepuasan diri sendiri.



Untuk keterangan lanjut dan pesanan produk hubungi :

Aishah Nin
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158

Thursday, 5 January 2017

Rawatan Untuk Pesakit Nephrotic Syndrome Atau Buah Pinggang Bocor

Penyakit Buah Pinggang Bocor atau Nephrotic Syndrome ini adalah jenis penyakit yang menjejaskan buah pinggang. Ginjal yang normal mempunyai satu penapis yang dikenali sebagai glomerulus bertindak untuk menapis protein albumin daripada terkeluar ke dalam urin atau air kencing.

Sekiranya penapis ini rosak, ia akan mengakibatkan protein ‘bocor’ dan diangkut keluar dari tubuh secara berlebihan. Akibatnya, ia akan mengganggu kesihatan tubuh sehingga terjadi komplikasi bengkak air (edema), hypoalbuminemiamasalah kolestrol dan lain-lain.

Rawatan Semulajadi Buah Pinggang Bocor Tanpa Biopsi Dan Steroid 

Seperti yang kita sedia maklum, rawatan buah pinggang bocor ini memerlukan pesakit melalui biopsi iaitu pengasingan tisu, sel atau cecair tubuh daripada pesakit untuk mengkaji penyakit yang dihadapinya. Disamping itu, para pesakit juga akan dibekalkan steroid yang kita ketahui banyak sisi negatifnya untuk tubuh.



Rawatan alternatif yang boleh dicuba untuk mengatasi masalah buah pinggang bocor ini ialah dengan mencuba supplemen semulajadi Vivix Shaklee yang sentiasa selamat, semulajadi dan berkesan.

Pengambilan berterusan Vivix secara konsisten sekurang-kurangnya sebotol akan membantu untuk kita kembali pulih. Vivix akan mula bertindak memperbaiki sel-sel tubuh yang telah rosak. 




Vivix Shaklee adalah revolusi terbaru pemakanan polifenol dalam bentuk minuman botani. Polifenol pula adalah kumpulan fitokimia yang mengandungi sebatian tanaman berkhasiat seperti antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. Vivix adalah campuran antara botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Selain itu, Vivix Shaklee juga mempunyai keistimewaan lain :

Pengambilan supplemen ini adalah usaha untuk kita kembali sembuh. Dalam pada Tubuh yang sihat adalah hasil kombinasi pengambilan makanan yang berkhasiat, senaman dan memenuhi keperluan nutrisi. 

Pengambilan Vivix ini akan membantu untuk penghasilan sel-sel yang sihat.
Sekiranya anda salah seorang yang bermasalah buah pinggang bocor, saya sarankan anda untuk mencuba Vivix Shaklee ini sekarang.

Janganlah berfkir terlalu rumit demi kesihatan.

Untuk keterangan lanjut dan pesanan produk hubungi :
Aishah Nin
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158



Wednesday, 4 January 2017

Vertigo Boleh Mengakibatkan Pekak!

Penyakit VERTIGO akan menyebabkan individu yang diserang mengalami keadaan pening yang sangat luar biasa. 

Mereka yang diserangVERTIGO akan berasa dunia seperti berpusing-pusing. Biasanya serangan penyakit VERTIGO ini mungkin berlaku beberapa minit bahkan ada yang berlarutan sehingga berhari-hari.

Gangguan atau penyakit VERTIGO ini akan menyerang apabila terdapatnya gangguan pada bahagian dalam telinga dan juga penglihatan seseorang. 

Gangguan dalam telinga ini dipercayai berlaku disebabkan oleh cecair yang terkumpul dan perubahan tekanan dalam telinga. 

Ia boleh menyebabkan kita menjadi PEKAK dan TIDAK BOLEH BERDIRI DENGAN BETUL KERANA HILANG KESEIMBANGAN BADAN.





Vivix Shaklee adalah tonik yang dirumuskan secara teliti dan telah pun banyak disiarkan di media massa ini membantu memulihkan kesihatan tubuh hingga ke peringkat sel. Kajian makmal telah menunjukkan ramuan utama dalam Vivix melindungi dan membaikpulih sel-sel DNA.
  • Dalam satu ujian klinikal yang dijalankan oleh saintis Shaklee, ramuan utama dalam Vivix juga telah melindungi tubuh dari tindakbalas keradangan yang berpunca dari pemakanan yang tidak sihat yang menyebabkan tubuh menjadi semakin tua dari usia sebenar.
  • Di samping itu, melalui ujian klinikal juga telah menunjukkan tindakbalas Vivix yang melambatkan pembentukan protein AGE yang merosakkan sel-sel badan.
  • Vivix membantu mempertingkat fungsi otak. Ambillah supplemen yang semulajadi selamat dan berkesan untuk mengatasinya. 
  • Jika pesakit mempunyai gejala hipertensi, maka kurangkan pengambilan garam dan amalkan diet yang sihat. Vivix juga terbukti dalam membantu pesakit darah tinggi kembali stabil. Banyakkan makan buah-buahan dan sayuran demi menghalang pertumbuhan radikal bebas dalam tubuh anda.
  • Aktiviti bersenam seperti aerobik, jogging atau berjalan selama 30 minit perlu diatur sekurangnya 4-5 hari dalam seminggu. Aktiviti ini bukan sahaja menghindari vertigo malah menyihatkan jantung dan paru-paru sekaligus melancarkan peredaran darah dalam tubuh.
  • Faktor stress juga merupakan salah satu pencetus penyakit ini. Jangan tak tahu stress ini juga adalah salah-satu punca yang membawa kepada kanser. Ini disebabkan oleh peningkatan hormon kortisol dalam darah sehingga dapat menyumbat dan mengganggu peredaran darah. Jika anda rasa stress boleh baca cara atasi stress. Pengambilan vivix yang membaiki dan melindungi sel akan mencegah tubuh kita dari diserang radikal bebas penyebab kanser.
  • Pastikan tubuh mendapat rehat yang mencukupi. Hindari gangguan tidur. Tidur yang berkualiti adalah seawal jam 10 malam. 
Kesimpulannya, sebaik-baiknya anda jangan memandang remeh sekiranya diserang sakit kepala atau rasa dunia ini berpusing-pusing.

Serangan vertigo yang terjadi kerana aliran darah yang terganggu kerana pembengkakan arteri sebenarnya adalah satu gejala atau simptom awal untuk terjadinya risiko diserang penyakit stroke.

Ini kerana berkemungkinan besar pembuluh darah membengkak dan berkemungkinan pecah kerana tekanan darah yang tinggi.

Untuk keterangan lanjut an pesanan produk, hubungi :


Aishah Nin
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158

Monday, 5 December 2016

Saya Sihat! Saya Tak Perlukan Suplemen! Betul Ke?

Benar ke jika anda sihat anda tidak memerlukan sebarang suplemen dalam kehidupan seharian?

Walaupun anda sihat percayalah anda juga memerlukan suplemen untuk menutupi lompong-lompong nutrisi yang tidak cukup.

Ini kerana kehidupan zaman sekarang yang penuh maju lebih STRESS dan BANYAK FAST FOOD di sekeliling kita. BERSENAM juga mungkin tidak pernah kita lakukan. Piramid makanan yang disarankan oleh KKM juga mungkin tidak kita ambil peduli.

Betul tak?

Oleh itu, SUPLEMEN SANGAT PENTING UNTUK KEPERLUAN SEHARIAN KITA.

Dan satu yang perlu korang tahu, semasa SIHAT adalah waktu TERBAIK untuk memgambil suplemen. 

Ini bertujuan untuk mengisi mana² nutrisi yang lompong di dalam badan.

Saranan Aishah, anda mulakan dengan DAILY ESSENTIAL HEALTH SET.



Daily Essential Health (ESP + Omega Guard + Vitalea Iron Formula)

ESP Shaklee tinggi dengan PROTEIN 
👉 Menyediakan nutrient yang lengkap semulajadi, soya non-GMO (tidak diubah suai genetik) 
👉 Lengkap dengan 9 asid amino 
👉 Perlu rendah glisemik indeks- ( sesuai untuk orang yang ada kencing manis dan orang yang nak turunkan berat badan )

VITALEA IRON FORMULA
Multivitamin (mengandungi 28 vitamin & mineral) untuk kesihatan optimum dan tenaga. 

Antaranya : 
👉 Asid folik - untuk ibu hamil
👉 Zat besi - untuk ibu hamil (bila mengandung badan akan hasilkan EXTRA darah)
👉 Beta carotene
👉 Kalsium

OMEGAGUARD 

👉 Kapsul minyak ikan tulen yg melalui 3 proses penyulingan
👉 Anti radang yg unggul
👉 Omega-3 untuk perkembangan minda
👉 Baik untuk mata, jantung dan otak

BERITA BAIK!!!

Dengan setiap pembelian SET DAILY ESSENTIAL HEALTH SHAKLEE korang layak membeli Jute Bag Shaklee bernilai RM13.80 sahaja. Tawaran ini sepanjang Dec 2016 sahaja tau!



Loves,
Aishah Nin
+6012-7564158

Sunday, 4 December 2016

Carotomax Baik Untuk Kesihatan Mata

Carotomax menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. 

Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.









Sepanjang Disember 2016, Shaklee menawarkan tawaran special buat a
korang yang membeli barangan Shaklee sebanyak RM500 ke atas layak mendapatkan Carotomax Buy 1 Free 1.



Best kan? Koramg dah jimat 1 botol Carotomax RM74.00

Untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi korang boleh hubungi Aishah ye.



Loves,

Sunday, 4 September 2016

Cara Atasi Virus Zika

Mencegah ZIKA❗️❗️❗️

Seperti yang kita maklum ZIKA adalah virus bawaan nyamuk.

Langkah pencegahan :

1- Jangan berada di luar rumah pada waktu senja di mana nyamuk aktif.

2- Pakai pakaian penuh tangan panjang senang cerita menutup aurat.

3- Sapu HERBAL BLEND pada bahagian badan yg terdedah seperti tangan dan kaki bagi mencegah gigitan nyamuk.





4- Pastikan kebersihan kawasan persekitaran rumah agar tidak menjadi sarang nyamuk.


Loves,
Aishah Nin

Cara Mengatasi Masalah Kencing Manis dan Darah Tinggi Sepanjang Kehamilan

Risiko kencing manis/diabetis terhadap ibu hamil dan bayi :

- BERAT BAYI melebihi 4kg (macrosomia) dan menyebabkan kesukaran swmasa bersalin

- Gula darah bayi adalah terlalu rendah (hypoglycemia) dan tahap mineral yang rendah.

- Sakit kuning (jaundice)

- Kemungkinan bayi mati dalam kandungan.

- Kemungkinan bayi cacat

- Air ketuban berlebihan (polyhydramnions)



Antara cadangan suplemen :

1. Energizing Soy Protein (ESP) - Kajian mendapati pesakit Diabetes yang mengikuti diet 'Low Glysemic Index', selama 6 bulan mempunyai kawalan gula darah yang lebih baik dan kurang berisiko untuk sakit jantung berbanding pesakit Diabetes yang mengikuti diet yang lain. 


Indeks Glisemik menetapkan tahap karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai tahap gula dalam darah yang tinggi manakala, tahap glisemik indeks yang rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. 

Mengekalkan tahap gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

ESP adalah minuman soya yang mempunyai kandungan Indeks Glisemik yang rendah.

Oleh itu, ia mampu membantu tubuh pesakit diabetes mengawal kandungan gula dalam darah dan mengurangkan risiko komplikasi.

2. Omega Guard - Dalam satu kajian yang dijalankan, didapati diet yang mengandungi asid lemak omega-3 dapat merendahkan risiko untuk mendapat penyakit kencing manis dan masalah jantung. Satu kajian lain yang dijalankan oleh Universiti Massey telah dikeluarkan dalam jurnal ‘Nutrition and Metabolism’ menunjukkan omega-3 dapat meningkatkan metabolisma karbohidrat dan lemak. Keadaan ini akan mengawal kenaikan berat badan sekaligus mengurangkan risiko untuk mendapat penyakit kencing manis ataupun penyakit jantung serta obesiti.


3. Ostematrix - Membekalkan Magnesium yang diperlukan ole pesakit kencing manis.

Pastinya, kita sebagai seorang bakal ibu akan memberikan yang terbaik untuk keperluan bakal bayi yang akan dilahirkan kelak.

Semoga dengan cadangan suplemen ini dapat membantu bakal ibu-ibu di luar sana yang mengalami masala kesiatan sepanjang kehamilan mereka.

Loves.
Aishah Nin.

Genap Hari Ini 28 Tahun.

Alhamdulillah, syukur hari ini Aishah genap usia 28 tahun. But, I'm still feel like sweet 19...haha

Ketika usia ini, Aishah harap dapat memberikan kebaikan terhadap orang-orang di sekeliling Aishah.




Ya Allah! Panjangkanlah umur kami, sehatkanlah jasad kami, terangilah hati kami, tetapkanlah iman kami, baikkanlah amalan kami, luaskanlah rezeki kami, dekatkanlah kami pada kebaikan dan jauhkanlah kami dari kejahatan, kabulkanlah segala keperluan kami dalam pada agama, dunia, dan akhirat. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu.

Ameen.

Loves,
Aishah Nin

Sunday, 20 March 2016

Rawatan Bekam Sunnah Pasir Gudang, Johor Bahru

Happy weekend korang.

Hari ini Aishah ada aktiviti berbekam...hihi.. Actually, da lama Aishah mencari rawatan bekam ni. Niat hati nak buanglah darah kotor yang dah lama bertepek dalam badan tu. Lagipun, kawan-kawan ramai yang suggest Aishah berbekam ni.. Selain sunnah, ia bersihkan dan melancarkan peredaran darah.

Akhirnya, Aishah jumpa dengan Kak Hidayah. Kenal Kak Hidayah pun memalui rakan facebook. Beliau ni duduk di Taman Mawar, Masai. Yang best, Kak Hidayah buat bekam ni datang ke rumah customer. Jadi, Aishah rasa selesa lah bila berbekam di rumah sendiri.

Rawatan bekam Kak Hidayah ni mempunyai pelbagai pakej. Korang boleh pilih sendiri nak pakej yang mana.



Cup untuk bekam

Nak tanya pakej bekam ni boleh hubungi Kak Hidayah di talian 010-8327699 ye.

Lepas buat bekam ni Aishah rasa lega sangat. Terasa badan ni ringan.

Yang best, sebelum bekam Kak Hidayah akan urut badan untuk lembutkan urat-urat badan... wallawehhh, memang sedap Kak Hidayah ni urut...hihi

Hadis tentang bekam :

Rasulullah saw bersabda : "Sebaik-baik pengubatan yang kamu pergunakan menjadi ubat adalh berbekam" (hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

So, korang yang nak try berbekam ni boleh la contact Kak Hidayah ye 010-8327699

Nak order Shaklee contact Aishah...hahaha


Sunday, 13 March 2016

Bahaya Protein Haiwan Berbanding Protein Dari Tumbuhan

Selamat berhujung kawan-kawan.

Hari ini Aishah ingin berkongsi dengan korang semua bahaya protein haiwan ni.

Contoh protein dari haiwan seperti ayam, daging, telur dan tenusu.

Aishah ambil contoh ayam.


Berdasarkan gambar di atas, ayam zaman dahulu dan ayam sekarang jauh berbeza.

Ayam zaman sekarang telah :

x Disuntik hormon pertumbuhan supaya ayam cepat berkembang
x Ayam disuntik hormon tambah daging bagi gemuk
x Ayam juga telah disuntik dengan antibiotik

Apakah akibatnya jika kita memakan ayam ini?

Protein haiwan mempunyai paras kolestrol yang tinggi dan lemak yang tinggi mengakibatkan SAKIT JANTUNG dan MASALAH HATI.

Ini berbeza pula dengan protein dari sumber tumbuhan seperti kacang soya yang mempunyai kebaikan seperti :

- Mempunyai 9 asid amino
- Tiada lemak
- Tiada kolestrol
- Mempunyai isofalvones (tiada pada haiwan)








Produk Shaklee yang mempunyai protein tumbuhan dari kacang soya ialah Energizing Soy Protein (ESP).

APA BEZA ESP DENGAN MINUMAN SOYA JENAMA LAIN DI PASARAN?

1. Protein dari soya TIDAK DIUBAHSUAI SECARA GENETIK (Non-GMO) yang dipantau oleh proses pensijilan Identity Preserved Program (IPP).

2. Membekalkan kesemua 9 ASID AMINO penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia iaitu histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, phenylalanine, threonine, tryptophan dan valine.

3. INDEKS GLISEMIK (GI) RENDAH iaitu 39 yang membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang normal.

4. Terbukti secara klinikal dapat MENGEKALKAN TENAGA selama berjam-jam.

5. Diproses melalui kaedah pemanasan minimum dan pencucian menggunakan air (bukan menggunakan alkohol seperti kebanyakan produk soya lain) yang MENGEKALKAN ISOFLAVIN (bahan organik semulajadi dalam kacang soya yang mudah rosak melalui pemprosesan). Isoflavin memberi banyak manfaat kepada kesihatan manusia.

6. Satu hidangan membekalkan 14g protein dan 50% dari keperluan KALSIUM harian.

7. TIDAK MENGANDUNGI LEMAK TEPU, LAKTOSA dan BEBAS KOLESTROL

8. TIADA TAMBAHAN PERASA, PEWARNA, PENGAWET dan PEMANIS TIRUAN

9. Disahkan HALAL oleh badan yang diiktiraf JAKIM.

10. DILULUSKAN oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)




Aishah Nin
Your Trusted SID
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158 



Wednesday, 19 August 2015

Jangan Bancuh ESP Dengan Air Panas


Mungkin anda sering kali mendengar dan diberitahu oleh pengedar Shaklee anda, bila nak bancuh ESP Shaklee, pastikan guna air sejuk atau suam, dilarang sama sekali menggunakan air panas. Tetapi, ada tak anda terfikir, sebenarnya kenapa agaknya anda dilarang buat begitu? Pernah tak anda diberitahu sebab dan alasannya?
Bagi yang belum tahu, jom saya kongsikan kenapa sebenarnya ESP Shaklee tidak boleh dibancuh menggunakan air panas. 


Sebenarnya bukan sahaja ESP Shaklee, malahan apa brand dan jenis vitamin pun yang mengandungi protein, tidak boleh di bancuh dengan air panas melebihi 40’ Celsius termasuklah Mealshakes dan Chinch Shake Mix Drink. Dan juga termasuk sekali susu formula yang anda berikan kepada anak anda setiap hari tu. 

Perasan tak, bila anda nak bancuh susu anak anda, anda akan pastikan bancuh susu dengan air sejuk atau suam dulu, betul x? bila dah cukup sukatannya, baru campurkan dengan air panas kan? Haa.. kenapa agaknya anda buat macam tu?

Apa yang sebenarnya terjadi?

Apabila kita campurkan protein dengan air yang panas, akan terjadi satu proses yang dinamakan “protein denaturation” ataupun “penyahaslian/denaturasi protein”. Proses ini melibatkan perubahan sifat struktur protein akibat terdedah kepada suhu yang tinggi dan lain-lain. Akibatnya, khasiat dalam sesuatu jenis vitamin itu akan berkurangan.


PROTEIN DENATURATION

Untuk penerangan lanjut tentang proses ini, sebenarnya protein soya sangat sensitif kepada haba. Sekiranya ia diproses pada suhu yang tinggi, protein penting yang terkandung di dalamnya akan termusnah. Sebenarnya soya yang baik adalah soya yang dimasak pada suhu yang rendah dan tidak merosakkan molekul asid amino, walhal apabila kita minum air soya yang dijual di pasar malam mahupun soya kotak, air ini di masak pada suhu yang sangat tinggi dan secara langsung merosakkan rantaian asal molekul asid amino yang terdapat dalam soya tersebut. Apabila ini terjadi dan tanpa disedari kita mengundang kehadiran radikal bebas dan maka terbentuklah sel2 yang tidak normal dan ini sering dikaitkan dengan penyata “Minum soya boleh akibatkan kanser”. 

Pada Aishah ayat penyata tersebut terdapat kebenarannya terutama apabila ikatan rantaian asid amino telah berubah apabila soya dimasak pada suhu yang tinggi dan jika soya tersebut bersumber dari tanaman GMO-Genetic Modified Organism.

Sebab itu ESP Shaklee tidak boleh dibancuh dengan air panas. Bukan sekadar risau akan hilangnya zat tetapi kita khuatir suhu yang panas dan tinggi akan menyebabkan rantaian ikatan molekul asid amino akan berubah dan lama-kelamaan ia akan menyebabkan terhasilnya radikal bebas di dalam sel badan kita.


Sharing with loves,
Aishah Nin
Your Trusted SID
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158




Debaran Kian Terasa Menjadi Raja Sehari

Bismillahirahmanirrahim.

Tengok tajuk entri mesti ramai yang ingat Aishah bakal menjadi raja sehari.

NO NO NO. Bukan taw...Tapi adik perempuan Aishah yang bakal melangsungkan perkahwinan pada hari Ahad ini 23 Ogos 2015.



Kami sekeluarga excited kerana inilah kali pertama dalam keluarga kami ingin melangsungkan perkahwinan.

Actually, sedih dan terharu juga. Sebab satu-satunya adik perempuan bakal di ambil oleh seorang lelaki yang bergelar suami. Lepas ni tak adalah kawan gaduh, tarik rambut...hihihi

Gambar semasa adik Aishah bertunang
Harapan Aishah semoga majlis yang bakal tiba berjalan dengan lancar dan sentiasa di bawah rahmat dan perlindungan dariNya.

Dik, SELAMAT PENGANTIN BARU. Semoga kau dan suami bahagia hingga ke Jannah.

Tiba-tiba mata masuk habuk...hihihi

Ok lah sampai sini dulu entri kali ni, Insyaallah nanti Aishah kongsi momen-momenn menarik sepanjang perkahwinan adik tercinta.

Tungguuuu ;)

Sharing with loves,
Aishah Nin
Your Trusted SID
Call/Sms/WhatsApp : 012-7564158

Tuesday, 18 August 2015

9 Tips Pengurusan Masa

Bismillahirahmanirrahim.

Belek punya belek google terjmpa entri mengenai pengurusan masa oleh Dr. Ramlan Hamzah ni.

So, Aishah copy paste aje ke blog Aishah untuk memudahkan pencarian dan boleh baca bila waktu lapang nanti...hihi


SELAGI ANDA TIDAK MENGURUSKAN MASA, SELAGI ITULAH ANDA TIDAK MENGURUSKAN APA-APA.

Terdapat beberapa panduan tentang pengurusan masa yang berkesan. Strategi ini dapat menjimatkan masa dan dapat meningkatkan hasil aktiviti belajar, hasil kerja rumah dan hasil tugasan harian anda dengan berkesan.


Berikut merupakan strategi tersebut;

1. Boleh Menangguhkan Kerja Tetapi Kerja Yang Tidak Penting.

Bukan semua menangguhkan kerja itu tidak baik tetapi anda perlu kenal pasti kerja jenis apa yang boleh ditangguhkan. Jika kerja-kerja yang hendak dilakukan itu tidak penting maka tangguhkan atau tinggalkan terus kerja-kerja tersebut. Contohnya anda merancang untuk ke rumah kawan untuk bersembang atau meminjam buku. Bagi menjimatkan masa anda boleh menangguhkan aktiviti ini. Anda boleh mencari masa terluang yang lain untuk melakukannya.

2. Tanya Soalan.

Ada masanya anda tidak tahu apa yang hendak dibuat. Ketika inilah anda perlu bertanya kepada diri sendiri. “Apakah perkara yang paling penting yang patut saya lakukan sekarang?” Apakah perkara atau kerja yang masih belum saya sempurnakan? Apakah masih ada lagi kerja rumah yang belum beres? Adakah saya telah menyiapkan tugasan untuk minggu hadapan?” Soalan-soalan ini akan dapat membantu anda mengenal pasti tugas yang belum selesai dan perkara penting yang perlu dilaksanakan.

3. Hindarkan Dari Melakukan Semua Perkara.

Terdapat individu cenderung untuk melaksanakan semua tugasan dan kerja yang ada. Memang benar sekiranya kerja anda siap anda akan berasa lega, tetapi perlu diingat jika beban kerja melebihi kemampuan anda maka hasilnya tidak akan berkesan. Anda sendiri tidak akan berpuas hati terhadap hasil yang tidak berkualiti yang anda telah usahakan. Hasil kerja yang baik datangnya dari usaha yang teliti dan berfokus. Pengurusan masa yang baik memerlukan anda menumpukan kepada tugas penting dan sedikit dalam masa yang telah ditetapkan. Pengurusan masa yang buruk berlaku apabila anda menumpukan terlalu banyak kerja yang kurang penting dalam masa yang tidak menentu.

4. Kenal Pasti Tenaga Yang Ada Dalam Diri Anda.

Tenaga yang ada di dalam diri anda tidak sepanjang hari tinggi. Ada kalanya anda akan berasa letih dan tidak bermaya dan ada ketikanya anda berada di dalam keadaan penuh semangat dan bertenaga. Apabila anda sedang bertenaga banyak kerja boleh dilakukan. Banyak buku yang boleh dibaca dan banyak kerja rumah yang boleh disiapkan, tetapi apabila tenaga anda berada pada tahap yang rendah maka satu kerja pun tidak boleh disiapkan. Oleh itu kenal pasti tenaga yang ada di dalam diri anda. Bilakah masa dan berapa lama kah ia dapat bertahan. Gunakan kekuatan ini untuk membantu anda di dalam melaksanakan tugas-tugas anda. Anda boleh melakukan kerja-kerja mental yang berat semasa tenaga anda berada pada tahap tinggi dan anda boleh melaksanakan kerja-kerja yang tidak melibatkan mental yang berat ketika tahap tenaga anda rendah.

5. Bezakan Tugas Yang Perlu Di Segerakan Dengan Tugas Yang Penting.

Prinsip penting dalam melaksanakan tugasan ialah anda perlu dapat membezakan perkara yang penting dengan perkara yang perlu disegerakan. Laksanakan dulu perkara yang perlu disegerakan kemudian baru beralih kepada perkara-perkara penting. Perkara-perkara penting tidak boleh dilupakan, ia perlu disiapkan seberapa segera yang boleh. Contohnya kerja rumah yang perlu disiapkan esok hari perlu disiapkan segera. Membuat kerja-kerja lain untuk minggu hadapan memang penting tetapi boleh ditangguhkan sehingga siap kerja rumah yang perlu disiapkan esok.
Businessman proud of his workstation

6. Kemaskan Meja Kerja Anda.

Otak anda akan menjadi serabut apabila meja anda berserabut. Terlalu banyak benda di atas meja akan mengganggu konsentrasi anda, anda akan keliru dengan keadaan meja anda. Hanya benda-benda penting saja yang perlu ada di atas meja belajar anda. Contohnya kalendar, jadual waktu aktiviti, jam, tempat alatan menulis dan juga buku-buku yang tersusun. Kekemasan meja akan menjimatkan masa anda dan membuatkan fikiran anda menjadi lebih tenang.

7. Belajar Bertenang.

Kerja keras memang baik. Sifat itu memang diperlukan oleh seorang individu. Namun, individu juga harus ada sifat-sifat tenang di dalam diri. Ketenangan akan membawa kedamaian. Kedamaian akan membawa kepada konsentrasi anda di dalam menjalankan tugas-tugas. Individu yang tenang akan dapat berfikir dengan waras dan dapat menyusun idea dengan lebih baik berbanding individu yang sering bersifat agresif dan kelam-kabut.

8. Elak Dari Berfikir Seperti Mat Jenin.

Berfikir boleh, tetapi berfikirlah secara realistik. Berfikir yang bukan-bukan boleh mengganggu pelaksanaan kerja yang anda telah dirancang. Individu yang suka berangan-angan akan mencuri masa lebih lama tanpa memberikan hasil yang berkesan. Angan-angan biasanya tidak disertai dengan rasional. Perkara yang tidak rasional akan membawa seseorang itu ke alam fantasi yang mengasyikkan. Ini buang masa namanya. Anda boleh berdoa tetapi bukan berangan-angan. Berfikirlah perkara yang masuk akal dan berdoa agar anda dapat melaksanakan tugas yang anda telah rencanakan.

9. Sediakan Senarai Semak.

Bagi memudahkan anda mengingat tugasan anda yang banyak, sediakan satu senarai semak yang menyenaraikan semua tugasan anda. Setelah tugasan selesai dilaksanakan, pastikan anda tandakan pada senarai. Aktiviti ini memudahkan anda melihat tugasan yang telah anda selesaikan dan tugasan yang masih belum dilaksanakan.
Harap anda dapat melaksanakan tip-tip tersebut agar pengurusan masa anda lebih baik dan hasil kerja anda akan lebih berkesan dan berkualiti.
Sharing with loves,

Aishah Nin
Your Trusted SID
ID Shaklee : 852748
Call/Sms/WhatsApp : 012-764158

Sunday, 9 August 2015

ESP Penambah Tenaga Berpanjangan

Tahukah anda ESP Shaklee dapat memberikan tenaga dan menguatkan badan kita. Tahu tak kenapa ? Kenapa ESP Shaklee sangat istimewa?

Ini kerana ESP mempunyai formula yang membebaskan gula/glucose secara perlahan-lahan. Jadi kandungan gula dalam darah tidak akan naik mendadak dan menyebabkan keletihan.


Katakan YA pada ESP. Kandungan gula pun rendah.Jadi jangan risau pasal kandungan kalori nya yang rendah. Sambil memberi tenaga boleh diet sekali.

Antara kebaikan ESP : 

1. KULITmuka CANTIK, HALUS, GEBU dan BERSERI.
2. Membantu hilangkan PARUT JERAWT di muka.
3. Memberi TENAGA BERPANJANGAN menjadikan BADAN semakin SIHAT dan KURANG LETIH.
4. MENGANJALKAN KULIT dan menganjalkan kembali PAYUDARA yang kendur.
5. CEPAT KENYANG dan membantu dalam PENGURUSAN BERAT BADAN.
6. Menyokong kesihatan IMUNISASI BADAN.
7. Mengawal paras KOLESTROL.
8. Menyokong kesihatan JANTUNG dan PROSTAT.
9. Membantu MENINGKATKAN PENGHASILAN SUSU IBU lebih CEPAT dan BANYAK
10. Membantu MENGHASILKAN SUSU YANG LEBIH PEKAT dan BERKRIM menjadikan BAYI anda akan CEPAT KENYANG dan KURANG MERAGAM.
11. Membantu PERKEMBANGAN FETUS dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
12. Untuk yang alami masalah KESUBURAN, ESP bantu membentuk TISU RAHIM serta SEL OVUM dan SEL SPERMA yang SIHAT DAN SEMPURNA
 sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

Ini antara separuh kebaikan ESP, sebenarnya banyak lagi....hihi

Next time Aishah sambung lagi ok.

.
.
.

Aishah Nin
ID Shaklee : 852748
Call/Sms/WhatsApp : 012-764158
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PESANAN

Copyright© www.aishahnin.com . design by : UMIESUE